søndag 14. august 2011

Sommeren 2011

Dette har vært en merkelig sommer.

Ustadig vær, interessante møter med forfattere og forlagsfolk både på Lillehammer og i Oslo, en fantastisk tur til York med en god venninne, småkrangling med en bokanmelder, og så de grufulle handlingene den 22.juli. Og midt oppi dette skal jeg skrive bok.

Det hørtes veldig egosentrisk ut. Det får heller stå sin prøve, for sannheten er jo at jeg skrive. Jeg har en avtale med forlaget om å levere manuskriptet den 15. september, men selv uten denne avtalen ville jeg ikke klart å la være å skrive. Jeg bare MÅ!

I disse dager går det i Nelias sorg. 3. boken om Nelia. Jeg har vært så heldig at jeg har fått permisjon noen dager fra jobb i september, så jeg kan gå gjennom hele manus uten avbrudd av annet slag enn å sove og spise, kosetid med datter og å lufte en hund eller to. En slik gjennomgang er helt nødvendig. Med over 250 A4 sider (og slutten er fremdeles ikke skrevet), har jeg et håp om å finne noen gjentakelser som kan korte ned manus noe. Det er i slike redigeringsstunder jeg forstår sjarmen med å skrive korte bøker. Ikke at jeg ville klare det selv. Til det er jeg for taletrengt.

PS. www.forfatterforum.com er oppe og går igjen! Hurra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei gro fyske,jeg må si jeg er en stor fan av nelia serien og jeg lurte på når du ble ferdig med nelias sorg og hvis det er den siste boken om nelia du har tenkt til og skrive
Hjertlig hilsen: en som ELSKER bøkene dine :)